דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסק חדש- איתור וגיוס משקיעים 

מאת    [ 28/04/2011 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2465 פעמים ]

עסק חדש – גיוס משקיעים

הקמת עסק חדש כרוכה בהוצאה כספית גדולה. לעיתים קרובות אין אפשרות לממן הקמת עסק מהכיס הפרטי, ולעיתים אפשרויות המימון מהבנק אינן אפשריות או משתלמות. הפתרון הוא לגייס משקיעים. בעלי עסקים רבים משוכנעים שברגע שימצאו משקיעים ראויים, הרי שאלה יידבקו מיד בתשוקה ויזרזו לשלוף פנקס צ'קים. המציאות לא עובדת כך. משקיעים כיום יודעים לבצע אבחון עסקי (בעזרת אנשי מקצוע או בעצמם), מנוסים בתהליכים של בדיקת כדאיות, עושים שיעורי בית, ויבחנו כל פינה חשוכה בעסק שלכם. עליכם מוטלת החובה להתכונן ולשכנע אותם שעסקת המימון שאתם מבקשים משתלמת למשקיעים יותר מעסקאות אחרות.

במאמר זה נדון במספר הכנות שתצטרכו לעשות לפני לחיצת היד הראשונה:

·        כתיבת תוכנית עסקית.

·        מחקר שוק מקיף.

·        היכרות מעמיקה עם המוצר או השירות שלכם.

·        הכנה עצמית והכנה של המנהלים וכח האדם.

 

תוכנית עסקית

תוכנית עסקית תסייע לכם להכיר את כל שלבי ההקמה, את התחזיות הפיננסיות ולמעשה כל נדבך ונדבך בתהליך – שיווק, מכירות, ניהול, פיננסיים ועוד. כל אלה יכוסו בתוכנית העסקית, על כל אלה יעברו המשקיעים בפרוטרוט. ככל שתשקיעו יותר זמן, תדעו יותר, ותרשימו יותר.

למדו את השוק

במהלך ההכנה (וכתיבת תוכנית עסקית) תלמדו כיצד נראה השוק שאתם עתידים לפעול בו - מי השחקנים המרכזיים, מי המתחרים הישירים והעקיפים, איזו טכנולוגיה קשורה לתחום שלכם, מי הם הלקוחות, מה הצפי לעתידו של השוק ועוד. גם כשמדובר בעולם של עסקים קטנים ובינוניים – כדאי ללמוד היטב את השוק, שהרי התחרות עזה במיוחד.

למדו את המוצר או השירות שלכם

בשלב המחקרי תהיו חייבים להבין את המוצר או השירות שלכם לעומק. מהם היתרונות, מהם החסרונות, אילו תכונות וערכים יש למוצרים ואיזה ערך אתם מביאים לקהלי היעד שלכם. ככל שתכירו אתם טוב יותר, כך תסבירו טוב יותר. חשוב גם שתאפיינו בדיוק את הבידול ממוצרים ושירותים חאריםף ותדגישו אותם בפגישה עם המשקיעים.

אתם והצוות

 גם אם אתם עמלים על הקמת עסק שיעשה מהפכה בעולם, בשורה התחתונה אתם והאנשים שאיתכם בעסק הם אלה שירימו, או יפילו, את החברה לעתיד. משקיעים ירצו להכיר אתכם טוב, לתהות על קנקנכם, ולהבין האם אתם יודעים מספיק, להוטים מספיק, אחראים מספיק, והאם כדאי להשקיע בכם, או בחבורה שתכנס לפגישה שאחריכם. הניסיון שלכם, הידע, הקשרים, האמונה והתשוקה הם אלו שיטו את הכף לטובת השקעה בחברה שלכם.

אמיר ברמלי, מנכ"ל קבוצת רוביקון, מומחה להערכת סיכוני אשראי והשקעות. בקבוצה זו עסקים שונים בחלקם אחזקות מלאות ובחלקן אחזקות חלקיות. הקבוצה מתמחה בהשבחת חברות, ניהול עסקי מתקדם וחדירה לשווקים המאפשרים הזדמנות עסקית מבטיחה וריאלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב